söndag 26 februari 2023

Skål för våra svenska skidtjejer-dubbelguldet Sandra glömdes bort

 

Morgonstund har GULL(norska) i mund. Exakt så blev det idag. Låg kvar i sängen som ett annat vrak och såg VM i skicross i Georgien i morse. 
Rena cirkusuppvisningen i backen med terrängvågor och velodromkurvor. 
Rasande fort går det också. 
Jag höll på trilla av sängen. 
Utan tvekan en TV-mässig sport med kaliber i pjäxorna. Sandra Näslund körde överlägset hem guldet för damerna. Erik Mobärg säkrade bronset. 
Lite senare tog Sandra sitt andra guld i lag tillsammans med broder David Mobärg. Något större jubel blev det inte. Två gull och knappast någon registrerade det. 
Jo, jag i sängen hemma i Lomma. 
En dag på jobbet för Sandra. 
Inte mer än så. 
Märkligt. 
Då jublades det desto mer när Jonna Sundling och Emma Ribom tog gull i sprintstafetten. Viaplay med Peter Jihde i spetsen visste inte till sig av förtjusning. 
Men Sandra Näslund då? 
Nä, henne sket man rent ut sagt i. 
Jag hade för länge sedan lämnat sänghalmen. Slet med en ultra seg Viaplay-sändning. Slog upp ett glas vin och skålade för våra duktiga skidtjejer. 
Främst tänkte jag faktiskt på Sandra. 
Du är ett ess. 
Mitt ess.

 

Inga kommentarer: