fredag 3 februari 2023

Mitt lillfinger blev en grillad prinskorv-fick raskt hjälp på Lomma Vårdcentral

 

Jag har varit indisponibel i några dagar. Från ingenstans slog plötsligt en infektion ner i mitt lillfinger. Svullnade upp och blev röd som en grillad prinskorv med svår dunkande smärta. Jag hamnade hos doktor Rask på Lomma Vårdcentral som raskt kallade in doktor Risk som förstärkning. 
Det kunde allt behövas.  
Monsieur Rockbäck är icke att leka med i detta infektionstillstånd som är långt ifrån första gången. Däremot fångade jag snabbt upp läkarnas originella namnkombination, Rask och Risk. 
Det tyckte jag var kul. 
Det framgick dock inte om läkarteamet tyckte det var så himla kul. 
Hur som helst slutade det med att vi rökte fredspipa i tanken. Allt frid och fröjd, således. 
Jag återvände hem med en dos penicillin. 
Jag kunde redan idag på morgonen-fredag-skriva dessa rader. Tack för det Risk och Rask eller Rask och Risk. Visst kan en vardaglig pärla förgylla även en infektion i ett lillfinger som påminner om en prinskorv. 
Och det som är så gott.

 

Inga kommentarer: