onsdag 22 februari 2023

Varning för bluffannons på Facebook-Moccamaster svarar själv på BLOGGEN!

 

Har du också fått erbjudande om att du kan vinna en Moccamasters kaffebryggare? 
Verkar vara lätt som en plätt. 
Jag testade lika falsk som erbjudandet. 
Si på fan. 
Snabbt fick jag besked om att jag vunnit en Mocccamaster kaffebryggare. 
Inte nog med det. 
I vinsten ingick även ett presentkort från Clas Ohlson på 10 000 riksdaler. Ett extra bete.
Sedan kom det. 
Vänligen bekräfta leveransen. 
Det gjorde jag naturligtvis aldrig. 
Förstod redan från start att det var bluff och båg. Någon var ute efter mina pensionströtta pengar. 
Se alltså upp. 
Bluff och båg. 
I stället ringde jag till Moccamaster som visade sig vara trötta intill döden på skojeriet på Facebook. 
”Vi har försökt få Facebook ta bort den falska annonsen. Det verkar vara helt omöjligt. Påhitt av någon. Bluff och båg. Det är hemsk,” säger Camilla på Moccamaster till mig. 
Nu har Moccamaster lagt ut följande på Facebook: 
Tack för kaffet, säger vi väl då.
 

Inga kommentarer: