torsdag 23 februari 2023

Här monteras ett digitalt lås-när du blir gammal måste du vara stresstålig

 

Heidi dök upp tidigt i morse. Hennes arbetsuppgift är att montera in ett digitalt lås. Annars får hemtjänsten det knepigt värre när trygghetslarmet går. Hemsjukvården inte att förglömma.
Säkerheten först. 
Därför jobbar Heidi med vår ytterdörr. 
Själv satt jag i köket och skyfflade i mig dagens första skörd med piller. Allt för kunna få leva en stund längre, än den tid som vår Herre Skapare har mätt ut. 
Om ca en timme ska dagens första läkare ringa upp. Sedan har vi arbetsterapeuten(toalettförhöjningen) och inte att förglömma sjukgymnasten(rullatorn gnäller). 
När du blir gammal, är det en fördel om du är stresstålig. Mycket att stå i. 
Alla rara människor som vill mig det bästa. För underlätta försöker jag vara så frisk som möjligt. Det är också en stressfaktor i själva åldrandet.
Min gråa starr är i alla fall bortopererad. 
Alltid något, kära vänner. 
Heidi skruvar och donar med dörren. 
I Lomma ska det skruvas in ca 130 digitala lås. Det slutade, ”lätt som en plätt”, för egen del. 
Och Heidis.
Kommunen bjuder på låset. Kan jag se det som en försenad julklapp? Nja, men vi kan väl låtsas. 
Jag stressar vidare. 
Nu med vatten i knäna(försök till skämt, fast vem vet?). 
Vi syns vid skid-VM.

 

Inga kommentarer: