fredag 17 februari 2023

Min livsviktiga hjärtmedicin slut på apoteket-nu börjar jakten på den försvunna skatten

 

Ni minns säkert Steven Spielbergs succéfilm, Jakten på den försvunna skatten, med Harrison Ford som Indiana Jones i början av 1980-talet. Det var en magisk storslagen film som jag minns med välbehag. 
Nu är jag själv indragen i en märklig variant av, Jakten på den försvunna skatten. Ett pytte litet rörpiller-se den infällda bilden till vänster här ovanför. 
Ser inte mycket ut för världen, men ack så viktig för egen del som hjärtmedicin. 
Får mitt hjärta dansa rätt igen. 
Med andra ord en livsviktig medicin, så inte Rockbäck ramlar samman. 
För första gången sedan jag började medicineringen för ca 15 år sedan är medicinen slut på mitt apotek i Lomma. Jag har en karta kvar, men sedan då? 
Kris, kära vänner, verkligen kris. 
Jag har plockat i mig drivor med olika mediciner de senaste 40 åren. Aldrig någonsin drabbats av läkemedelsbrist. Nu sitter jag plötsligt på pottkanten. 
Apoteket Hjärtat i Lomma kan tydligen inte göra något åt saken. För första gången tömd på min medicin. Jag ser ingen annan råd än att jag får göra en Indiana Jones. Bli Harrison Ford för en stund och starta min egen jakt på den försvunna skatten. Rapport följer. 
Håll i hatten, gott folk. 
Nu kör vi.

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju besvärligt, undrar vad det beror på.