onsdag 7 april 2021

Vaccinspruta bokad: Dagen som blev ner och UPP!

 

Onsdagen började i moll. 
Först oro behöva ge sig in till det stora lasarettet i Lund. Röntgen av risig axel och revben som är av. 
Röntgen lätt som en plätt. 
Nej, oron är att behöva ge sig in i något som kan vara en smittohärd. 
Själva sjukhuset, alltså. 
Oron dämpades omgående.Handsprit och munskydd delades ut redan i portgången. 
Oroande mycket folk på banan som det heter. Fast allt flöt på med avstånd samt en ensam ledsen hiss. Van att åka stuvad upp och ner. Nu enbart jag själv. 
Åter hemma. 
Tid att pusta ut. 
Då ringde telefonen. Det var vännen Eva-se den inlagda lilla bilden här ovanför-som slog larm. 
”Det finns massor med lediga tider utlagda på Vårdguiden till Lomma Vårdcentral för en vaccinspruta,” skrek hon nästan i min trattlösa mobiltelefon. 
I dessa tider bli en människa nästan galen inför ett sådan efterlängtat besked. 
Jag satte mig frustande vid min stationära dator. 
Loggade in.
Vårdguiden.
Se på fan. 
Bara till välja vraka bland tomma tider lördagen den 17 april från 70-75 år. 
Jag bokade och tjoade. 
I soffan satt hustrun och bokade via mobilen och tjoade. Äntligen målgång. 
Tack för tipset, Eva. 
Det fick fan i mig bli en whiskey på det. 
Skål!

 

1 kommentar:

Erling Johnsson sa...

Det va det värt, ser gott ut/grannen Erling