lördag 24 april 2021

Våren i Lomma-försenat en vecka

 

Förra året den 24 april doftade jag på syrenen i Lomma. Den ljuvligt doftande syrenen på väg slå ut i full blomning. 
På bilden till höger här ovanför kör jag in min kran i blomningen. 
Till vänster bilden av årets obefintliga blomning. 
 Inte för det var en speciellt mycket varmare vår 2020 än vad vi har att möta i år, 2021. April bjuder för det mesta i Lomma på en skarp sol men en bitande kall vind. 
Så var det förra våren. 
Så är också denna vår. 
Mitt lilla bildbevis berättar i alla fall att årets vår i Lomma är försenad. 
På bilden ser ni som ssagt var samma syren som förra året. Ska vi tippa en vecka innan syrenen slår ut i blomningen? 
Jag lovar köra in min stabila kran när årets syrendoft sprider sig ut över byn. 
Se där. Det var väl ett spännande bildbevis på den försenade våren i Lomma. 
Vi sjunger ändå: "I den härliga vårsolens glans."


Inga kommentarer: