tisdag 13 april 2021

Coronan knäcks: Lommabor stormar vaccinsprutan-en rolig gubbe på det


Igår var jag i ett annat ärende på Lomma Vårdcentral. Hundraåringar(ja,ja) galopperade fram över nejden för spruta nummer två. 
De kom med rullatorer. 
De kom med käppar. 
De kom med bil som barnbarnen körde. 
De bara stod där helt plötsligt. 
Bara det värt en rolig gubbe med pratbubbla från min skaparstuga. 
Under helgen hade ca 600 Lommabor vaccinerats på Vårdcentralen. 
Kanylerna gick varma. 
När jag kom hem, stack grannen, 65 år, upp huvudet ovanför planket. 
”Calle, såg på Vårdguiden att Lomma Vårdcentral släppt tider för +65. Jag fick tid för vaccination i morgon kväll (läs idag tisdag).” 
Grannens upptäckt spreds som gamla tiders budkavle bland mina grannar +65 år. 
Lommaborna stormar nu fram på bred front mot vaccinationssprutan. Aldrig någonsin har en spruta blivit så älskad av så många. 
Själv ska jag och hustrun (+70) få sprutan på lördag. Förmodligen inte som kaffekask. 
Det smakar fågel ändå.

 

Inga kommentarer: