måndag 19 april 2021

Uppdaterad: Tegnell vaccinerad Upprop: Vaccinera er!

 

Här sitter jag. Idag nyvaccinerad och mår finemang. Skulle kunna säga att jag faktiskt mår glad idag. 
I lördags fick jag min första dos med Astra Zeneca på Lomma Vårdcentral. 
Allt fungerade hur smidigt som helst. 
Visst blev det en reaktion under natten. 
Även seg som tuggummi under söndagen. 
Måndagen hela jag skönt urlakad. 
På rätt köl som vi säger, boende ner i Lomma hamn. 
En lättnad. 
Lördagen den 8 maj har det gått tre veckor. Fritt fram krama Gud och envar. Kan åter efter 14 månader börja leva någorlunda vanligt igen. Inte minst få krama om barnbarnen. Jag är med andra ord lycklig över blivit vaccinerad. Tror knappt det är sant. 
Blir däremot olycklig över äldre personer som tackar nej till sprutan. 
Ni kan inte vara riktigt kloka. 
Vad är ni rädda för? 
Ni fortsätter säkert både köra-och åka bil. Något som är oändligt mycket farligare, än en liten vaccinspruta.
Upprop: Vaccinera er!
 Uppdatering: Folkhälsomyndighetens statsepidemiolog Anders Tegnell, 65 år, blev vaccinerad i fredags med Astras Zenecas vaccin. Ett vaccin som är jättebra för människor över 65, säger han till Östgöta Correspondenten. 
Anders Tegnell är bekymrad över rapporter om att människor väljer att tacka nej till Astra Zenecas vaccin. Så vaccinera er

 

Inga kommentarer: