onsdag 21 april 2021

Över 2 000 000 miljoner besökare till min blogg-överlever allt

 

Värsta attacken bloggen utsatts för sedan starten 2008, inträffade i början av april 2014. 
Efter parkerat bilen i garaget, stupade jag rak lång ner i asfalten med ansiktet före. 
Ambulans. 
TUT-TUT!
En lång och svår resa för överleva tog vid. Otaliga operationer. Lång sjukhusvistelse. 
Kamp.
Dog bloggen med Rockbäck som vårdpaket? 
Nej, det gjorde den inte. 
Min son Johan gick in och fortsatte skriva blogginlägg. Oftast dagliga kärnfull utmärkta rapporter om mitt sviktande hälsotillstånd. 
Dramatik var ordet. 
Från kolli till levande igen. 
Nästa attack mot bloggen kom med pandemin, covid-19. Omedelbart i mars förra året satte jag mig i karantän. Jag hade mycket emot mig. Risken för smitta och en färd till de sälla jaktmarkerna överhängande. Bloggen fick delvis pumpas på med konstgjord andning. 
Efter 13-14 månader äntligen första vaccinationssprutan Astra Z på Lomma Vårdcentral. 
Jag älskar Astra Zeneca som genom åren gett mig så utmärkta överlevnadsmediciner. 
Nu är jag lycklig igen. 
Livet leker.
Mitt i soppan slog bloggens räkneverk om till 2 000 000 miljoner besökare/unika-what ever. Den siffran kan lätt justeras upp med ytterligare en halv miljon. 
Helt otroligt. 
Det också. 
Delar av bilden här nedanför, är vårt spanska pinjebord. Det är belamrat med delar av hemsjukvårdens vapenarsenal sommaren 2014. 
Allt för min överlevnad. 
Och Calle Rockbäcks BLOGG. 
Tack alla! 
För ni finns. 
Ni är samtliga 2 000 000 mina vänner. 
Åt helvete med coronan.
Basta!

 

Inga kommentarer: