lördag 17 april 2021

Lördagsnöje: Här sprutas Frälsaren in i min kropp-vaccinerad!

Det var en sådan där lördagsförmiddag som man aldrig skulle kunna tro få uppleva. Första sprutan AstraZeneca i kriget mot covid-19 på Lomma Vårdcentral. 
Inga som helst problem. 
En förtjusande kvinnlig läkare sprutade mig full i fan. Ett annorlunda lördagsnöje, minst sagt. Fanns inte ens i de vildaste drömmarna för ett år sedan. 
Min kropp bör klara Astras vaccin bra. Full som den redan är med receptbelagda allergimediciner från just Astra Zeneca. Även Astras effektiva lungmediciner finns på plats i Rockbäcks muskulösa kroppsbyggnad. 
Har ni tänkt på som vi börjat svänga oss med de olika namnen på vaccinen? 
Vi briljerar plötsligt med Pfizer, Astra Zeneca, Moderna och Jensen Jensen som det vore Arsenal, Liverpool och Manchester United i Premier League. 
Tegnell, Bergström och Hallengren är namn som numera klingar i klass med Ronaldo, Messi och Zlatan. 
Nästan i alla fall. 
Vi klassificerar också livet i doser i stället för vunna poäng. Du milde min tid. 
Om jag är orolig för biverkningar? 
Nej, inte det minsta. 
Vaccinet gör mycket stor nytta för oss äldre. Många blir svårt sjuka i covid-19 varje dag. Vissa dör. 
Usch hemska tanke.
Hustrun som också fick en spruta och jag lever vidare. Tack för det, Astra Zeneca. 
Förlåt om bilderna är något suddiga. Det var inte helt enkelt skjuta av några bildrutor under rådande förhållande. 
Take it, kära vänner.

 


 

Inga kommentarer: