söndag 11 april 2021

Lommas egen Greta Garbo modell för munskydd

 

Det var för åtta raska år sedan. Jag upptäckte mästerfotografen och Lommabon, Thomas Ohlssons, bilder på sin syster Christel. Jag blev hänförd av denna vackra kvinna. Kopplade genast samman henne med den Gudomliga Greta Garbo. 
Likheten i all sin prakt träffande. Det slutade med ett uppskattat blogginlägg. (texten fortsätter efter bilden)

Mina tankar har sedan dess i spridda skurar, gått till Lommas egen Greta Garbo. 
Hur gick det sedan? 
Då dyker det upp en bild från medicinföretaget, Gibson Medical, som hävdar att deras munskydd motverkar imma på glasögonen. En irriterande imma som vi glasögonormar retar oss på. 
På reklambilden en vacker kvinna i glasögon med ett svart munskydd. 
Hennes ögon spelar förtjust mot mig. (texten fortsätter efter bilden)
 

Det skulle visa sig vara Lommas egen Greta Garbo. 
Numera blonderad. 
Christel som är hennes riktiga namn, växte upp i Lomma. Gick på Pilängskolan. 
Numera arbetar hon i Köpenhamn. 
Pendlar. 
Bara den senaste tiden har hon testats åtta gånger för covid-19. Själv blev Christel sjuk i coronan i januari. 
”Jag blev ungefär lika sjuk som av en vanlig influensa. Men med lite andra bieffekter: väldigt ont i bihålorna, speciellt på ena sidan och främst ovanför ögat. Och i örat på samma sida. Jag var sjuk i en vecka,” berättar Greta Garbo, förlåt, Christel för mig. 
Bättre modell för att munskydd, går knappast att hitta. 
Bingo, vill jag nog säga.
Undrar vad den Gudomliga Greta Garbo hade sagt om saken?

 
 
 

Inga kommentarer: