onsdag 14 april 2021

PostNords postgång : Mitt brev på drift-200 meter snart en vecka långt bort

 

Det ska inte vara möjligt. 
Men är alldeles sant. 
I torsdags den 8 april skickade min läkare på Lomma Vårdcentral ett brev till mig. Det är ett viktigt besked om min darriga hälsa. 
Så långt allt väl. 
Heller kanske inte. 
Min läkare har inte gjort något fel alls. 
Hen ska vi inte skylla på. 
Ett brev är ett brev, även om det nödvändigtvis inte är något kärleksbrev, precis. 
Problemet visar sig vara PostNords postgång som blivit en sengångare. 
En gång i tiden fungerade det svenska postsystemet alldeles utmärkt. 
Numera är det åt helvetet. 
Idag är det den 14 april och än så länge har jag inte fått mitt brev från läkaren på Lomma Vårdcentral. Snart har det gått en vecka. 
Avståndet från mitt hem till Vårdcentralen är några hundra meter bort. Det tar inte mer än 2-3 minuter att promenera dit. Min brevlåda hänger där den hänger. Skriker efter brevet från läkaren 200 meter bort. 
Man skulle kunna tro att Lomma Vårdcentral ligger i Arjeplog, 160 mil bort i Norrbotten. 
Postryttaren fastnat i snömassorna. 
Ett brev betyder så mycket. 
Jaha.

 

Inga kommentarer: