tisdag 8 december 2020

Min favorit: Julköket-en humorvaccination!

Förra årets populära Julkök i SVT med barnens julvärdar, Markus Granseth och Erik Ekstrand, var en lagom uppvärmning. 
Trodde inte det kunde bli mer galet än så. 
Jag hade fel. 
Årets Julkök med de båda vuxna gossarna är värre än värst. Dessutom tycker de själva att det är hur kul som helst. 
När tidningen MAD kom till Sverige 1960, kallade vi det för sjuk humor. 
Markus Granseth och Erik Ekstrand platsar i ett uppdaterat nummer av Alfred E Neumans värld. 
Jag upplever också, att det är just den här typen av galenskap i kubik som vi mer än väl behöver i denna dystra pandemitid. Ett leende om dagen.
Tack. 
Jag är trött på alla Anders Tegnells kurvor. 
Jag är trött intill döden på alla skenande dödssiffror. 
Jag är trött på en velande statsminister som inte tar i från tårna som man gör i Norge och Danmark. 
Därför behöver vi, mer än någonsin, dessa glada och tokiga gossar. 
Här svämmar bokstavligt talat julbaket över alla bredder. 
Årets julkalender, Mirakel, är också fyndigt titta på. Även för gamla gubbar och kärringar. 
Fast komplett galna är Markus och Erik.
Tack för det.
 

Inga kommentarer: