fredag 18 december 2020

Vaccinhysterin blåste mig

Det råder vaccinröra över Svea Rike. 
Ena dagen ska det levereras över 100 000 doser, nästa dag 29 000, för som igår eller var det en annan dag, hamna på knappa 10 000, om ens det. 
Finns det några doser kvar att leverera när vaccinationen mot covid-19 ska börja den 27 december? 
En sak verkar däremot väldigt tydligt. 
Jag som är 70-plussare i riskzonen kommer INTE bli vaccinerad i röda rappet. Plötsligt har vi som samhället lullat med i tio månader hamnat en bra bit ner på den akuta skalan. Vi färdas plötsligt åt fel håll. 
Och jag som hoppats på en vaccination i början av januari. Det kan jag glömma. 
Lika så bra ställa in sig på påsken. 
Jesus uppståndelse är på Påskdagen den 12 april. Låter som en bra dag. 
Kristi Himmelsfärdsdag är den 21 maj. Då lämnar Jesus jordelivet. 
Jag hoppas slippa få följa med på den resan. 
Nej, påsken får bli mitt riktmärke för vaccinet mot coronan. Fram till dess får väl en stackare sjunga:

Nu är det jul igen
och nu är det jul igen
och julen varar väl till påska.

Det var inte sant
och det var inte sant,
för där emellan covid-19!

Tomtar på er alla. 

Tomtar är immuna mot det där förbannade viruset, för det sa man i TV, så det så.

 

Inga kommentarer: