torsdag 31 december 2020

Till alla mina vänner-Gott Nytt och 1000 gånger bättre ÅR!

 

För första och sista gången i år, tog jag på mig ett munskydd. En bildillustration till hur det kan bli 2021. 
Sverige har hela tiden varit tvåa på bollen. Från den 7 januari rekommenderas alla som åker kollektivtrafik bära munskydd. Trots vaccinets ankomst, kan det vara början till ett allmänt påbud. 
Ja, förutom då de svenska ministrarna och generaldirektörerna som får andas på folk lite hur som helst (HIPP!). 
Det är inte första gången jag bär munskydd. För många år sedan följde jag som reporter revolutionerande hjärtoperationer på plats. Även en omfattande transplantation där en död kropp tömdes på organen för ge svårt sjuka människor ett nytt liv. Skakande. 
Faktiskt. 
Allt publicerades i Kvällsposten och väckte stor uppmärksamhet. 
Alla bar givetvis munskydd. Även jag. I 12 timmar på raken som längst. 
Det är den omtumlande upplevelsen jag tänker på, när sitter i soffan med munskydd. 
Däremot kommer inte jag och hustrun gå in i det nya året och skåla i champagne. Våran Bollinger för 499 spänn med inslag av gula äpplen, rostat bröd, apelsin och nougat, spar vi tills vi blivit vaccinerade. 
Det är verkligen något att fira. 
Till dess-håll ut, tvätta händerna och håll avstånd.

 

Inga kommentarer: