fredag 1 januari 2021

Nyårslöften 2021-Rockbäcks stjärntecken gick åt pipan

 Skall sanningen fram, så ger jag inte mycket för nyårslöften. De spricker ofta redan dag 1 på det nya året. I bästa fall kan nyårslöftet hänga med en bit in i januari. 
Därför testade jag en ny variant för egen del: det nya årets stjärntecken kunde kanske vara lösningen. 
Damerna först. 
 Hustrun är tvilling-se den gulliga vinjettbilden här ovanför. Det gick snett nästan omedelbart. 
Stjärntecknet ville hon skulle ringa sin mamma varje söndag och höra hur hon mår. 
Här blev det tvärnit. 
Min svärmor Asta dog 1989. 
Fast vem vet? 
Några generationer till med mobiltelefonen, och vi kanske till och med kan slå en signal till Gud Fader själv. 
RIIING! 
”Ja, Gud här.” 
”Skulle jag kunna få tala med Asta?” 
”Nej tyvärr, hon spelar Bingolotto.” 
Ni förstår själva. 
Det är inte helt enkelt. 
Själv är jag född i lejonets tecken. 
Stjärntecknets nyårslöfte gör mig förvirrad: först ska jag satsa på meditera ett par gånger i veckan som en annan Dalai lama. Efter det yoga samt boka in en kväll med chill tillsammans med en vän. Stjärntecknet säger till mig att jag skulle må gott av det. Min tvillingpartner sedan mer än 50 år, skulle nog slå Dalai lama i huvudet på mig. 
Nej, jag får nöja mig med att få vara Lejonkungen under vaccinets gyllene år. 
Det är min själ inte det sämsta.

 

Inga kommentarer: