torsdag 28 januari 2021

Lommas kommunhövding Robert Wenglén har fått covid-19

 

I helgen kände Robert Wenglén, 52 år, av de första signalerna. Natten till måndagen ont i kroppen, lätt feber och allmän krasslig. 
Lommas kommunalråd anade att det kunde vara coronan som fångat honom i sitt grepp. 
I måndags for hustrun iväg och köpte ett testkitt för covid-19. ”Det gav ett positivt utslag. Jag hade fått cornaviruset,” bekräftar Robert Wenglén för mig. 
Nästa fråga är då självklar. 
Hur blev du smittad? 
”Ja, säg det. Jag vet inte. Lommas kommunhus är i det närmaste lockdown. De flesta arbetar hemma ifrån. Jag har varit oerhört försiktig. De flesta möten och sammanträden sker numera digitalt. Nej, jag vet inte hur jag blivit smittad,” förklarar Robert Wenglén vidare. 
Det som nu gäller den närmaste tiden är vila och karantän i hemmet. 
Coronan är en lurig virus. För inte tala om det senaste otyget med mutationer. 
”Just nu känner jag mig mycket bättre. Hoppas det räcker med det som varit,” slutar Robert Wenglén och vi håller alla tummar och tår för vår kommunhövding. 
Hoppas få se en frisk Robert på Lomma Beach även den kommande sommaren.

 

Inga kommentarer: