torsdag 21 januari 2021

”Munskyddet gjorde mig blind”

 

Det låter naturligtvis värre än vad det är. Det var förvånande ändå. 
Munskyddet gjorde mig blind. 
Dagens besök på Lomma Vårdcentral för ett rent rutinmässigt blodprov, höll på sluta med att jag krockat med väggen till toaletten. 
Dagens nyhet på Lomma Vårdcentral är nämligen att alla besökare utrustas med ett munskydd. 
Inget fel i det. 
Kändes faktiskt tryggt i denna svåra coronatid. 
Jag som är amatör på munskyddsområdet spände fast skyddet kring mina Dumboöron. Knallade in till Vårdcentralen och blev blind. 
Glasögonen immade igen till 100 procent. 
Såg absolut ingenting. 
Glasögonormen utslagen. 
Den varianten har jag aldrig tidigare hört om det omdebatterade munskyddet. 
”Inte helt lätt. Träna på det,” som en glasögonprydd sköterska sa till mig och nöp sig kring näsan under sitt munskydd. 
Jag löste problemet med att skjuta mina glasögon upp i hårsvallet. 
Dimman avtog, men inte fullt ut. 
En något förvånande upplevelse. 
Blodprovet då? 
Gick hur bra som helst.
Trots våra munskydd.
Och glasögon

 

Inga kommentarer: