fredag 29 januari 2021

”Min svägerska stickar Bernie Sanders vantar åt mig”

 

Bilden på Bernie Sanders i samband med presidentinstallationen i Washington blev viral på nätet. Det finns inga begränsningar. Gubben med de mönstrade bruna vantarna har placerat i alla tänkbara otänkbara miljöer. 
I Lomma hamnade han utanför Fiskboden med flera platser. I Bjärred på Långa Bryggan. 
Jag fastnade för Bernie Sanders vantar. 
Varför inte skaffa Bernies vantar? 
Sagt och tänkt. 
Min svägerska, Gun-Britt, som är en fena på sticka, virka, mangla, väva och jag vet inte vad, kallades in under fanorna. 
Det visade sig bli klyddigt, för använda ett skånsk uttryck. 
Gun-Britt bor 30 mil bort. 
I Skene utanför Borås.
I mobilen gavs order om mätning av min hand. Jag fattade absolut ingenting av rundstickor eller var det strumpstickor? Mått hit och dit. 
Kunde aldrig drömma om att Bernie Sanders vantar var så komplicerade. 
Hustrun ryckte in. 
En räddande ängel.
Ur telefonen strömmade centimeterorder från handleden till tumvecket och mer därtill. Lång-och lillfinger fick inte glömmas bort och så vidare i strid ström. 
Hur det här ska slut, begriper jag inte. 
Blir det ett par vantar efter detta kaos? 
Vi får vanta(oj) och se. 
Gun-Britt 30 mil bort, med nysnö utanför dörren har fått en tuff utmaning. 
Vi håller alla tummarna i Bernie Sanders berömda vantar.

 

Inga kommentarer: