onsdag 20 januari 2021

”Adjöken, Mr President”

 

Donald Trump hade inte varit Amerikas president många dagar i januari 2017, när han sågs som världens clown. 
Jag var snabbt på det i ett inlägg på bloggen. Skapade min egen presidentclown. 
Jag minns det så väl. 
Funderade några svängar om man fick vara så ärevördig mot en amerikansk president. 
Till slut klädde jag på Donald clownkläder: byxor, hängslen, fluga, mössa, skor och en tröja med texten, America First Great. 
Jag blev rätt så nöjd med min skapelse. Fick min egen Donald Trump som clown. 
Det var bara början. 
För sedan svämmade nätet över med de mest groteska och vansinnigt roliga karikatyrer av presidenten. Inte ens Hitler kom nära.
Min Donald blev som en stillsam kvällsbön.
Det är alltså så vi kommer minnas Amerikas president de senaste fyra åren-en clown. 
Sämre betyg kan man knappast få på den posten. Andra sidan slipar nu tecknarna världen runt sina ritstift. 
Joe Biden och Kamala Harris som svärs in i dag som president samt vice president, har redan fått känna på hetluften. 
Det ska bli spännande följa.
Och hur nu den vänskapen kommer sluta.

 

Inga kommentarer: