fredag 15 januari 2021

Calle Rockbäcks BLOGG: Snart är jag där-5000 blogginlägg!

 

När jag publicerade detta blogginlägg, slog mätaren över till 4961 blogginlägg. 
Jag har 39 inlägg kvar att skriva för spränga ljudvallen. 
5000 blogginlägg! 
En makalös siffra som jag är oändligt stolt över. 
Den snart 13 år långa resan har kantats av sjukdomar, olyckor och nu en pandemi som fått hela världen att krokna. Fast min blogg lever vidare. 
Nu i karantän. 
Sedan mars månad 2020. 
Den snart 13 år långa resan har framförallt kantats av glädje och några miljoner bloggläsare. 
Mitt liv som pensionär har blivit så mycket rikare av all uppmuntran. 
Många nya bekantskaper. 
Nya vänner, rent utav. 
Snart 5000 blogginlägg. 
10 000-tals bilder. 
Textmängden enorm. 
Räcker nästan från Lomma till Löddeköpinge, ca 1,5 mil. En färd i A-B-C, skulle man kunna säga.
Hur jag ska fira målgången med 5000 blogginlägg? 
Med vaccin mot covid-19. 
Bättre än så kan det knappast bli.
Hälsningar från er lokalredaktör i världen.
Calle Rockbäck

 

Inga kommentarer: