lördag 22 januari 2022

Under kniven: Så blev mitt ansikte ommöblerat


 

På onsdag kommande vecka visar SVT programmet, Under kniven. Det handlar om plastikoperationer och den skam det faktiskt för med sig. 
Finns redan utlagt på SVT Play. 
Jag har varit inne och kikat. 
Måste medge att jag blev förfärad. 
Unga människor som män och kvinnor jagar den perfekta kroppen och utseendet. Lägger sig frivillig under kirurgens skalpell. Betalar dessutom dyrt för bli omgjord. 
Förfärligt. 
Några åldringar handlar det inte om. Även om vi skulle behöva byta ut och lyfta både det ena och det andra. Vi är vandrande apotek och har nog med krämpor ändå. 
Själv har jag gått igenom mer än tio stora operationer med livet som insats. Fått både armar och ben avkapade. Nästan också blivit delad på mitten(cancer). 
Nåväl, det där med armarna var allt att ta i, men ändå. Aldrig jag frivilligt skulle lägga mig under kniven. Dessutom helt frisk. Har väl aldrig hört på maken. 
Jag nöjer mig med att bli opererad av datorn-smärtfritt och gratis. (texten fortsätter efter bilden)

Så här fick vännen Emilia på Facebook till det. 
Originalbilden till vänster. 
Ommöblerad till höger. 
Inte helt fel. 
Känner mig nöjd, även om mustaschen dubblerats och landat på knogarna. 
Tack Emilia. 
Du gjorde mig fräsch. 
Vännen Bodillan på Facebook slog till med två varianter. Ser väldigt glad ut på den översta bilden här nedanför till höger. Tror personalen på Coop i Lomma skulle bli förvånade. För inte tala om mina barnbarn. 
Den understa bilden är en tio år yngre Rockbäck. Inte helt pjåkigt det heller. 
Tack Bodillan. 
Gjorde inte det minsta ont. Ja, så var skönhetsoperationen helt gratis. 
Bingo!

 

 

Inga kommentarer: