onsdag 5 januari 2022

Kungaparet fullvaccinerade smittade-jag blir knäpp

 

Trots tre sprutor fick kungaparet covid-19. Det är en sådan nyhet som kan få vem som helst fullvaccinerad bli smått tokig. Det var precis så jag kände det själv. 
Tar skiten aldrig slut? 
Jag började genast räkna på den kungliga tidsintervallen mellan vaccinationstillfällena. 
Efter ett viss letande fick jag samman följande kungligt sprutprogram. 
Den första sprutan för snart ett år sedan. Spruta två i mars och den tredje kungliga vaccineringen i slutet av september. På ett ungefär. 
I bästa fall. 
Om min beräkning stämmer någorlunda höll den kungliga fullvaccineringen i lite mer än tre månader. 
Det innebär att jag själv som också fått tre sprutor bör ligga risigt till i slutet av februari början av mars. 
Kort livstid, måste tilläggas. 
Man kan bli knäpp för mindre. 
Det bästa är, enligt experterna, att fullvaccinerade får en lindrig variant. Slipper både sjukhus och respirator. 
Jag vill inte ha det alls. 
Drömmer redan om den fjärde spruta. 
Så här sa Margareta Thorngren, hovets informationschef i P1-morgon i morse: 
”Kungaparet testades positiva i förrgår kväll, utan vara speciellt sjuka. De befinner sig nu isolerade och i karantän i sitt hem, Drottningholms Slott. Båda mår efter omständigheterna bra.” 
Ja, det var då för väl det. 
Själv känner jag mig knäpp i mitt allt mer isolerade Lommahem. 
Det kanske är lika så bra det.

 

Inga kommentarer: