tisdag 2 maj 2023

Hur ska det sluta för Lommas nya lyxkrog Dykeriet by Pieplow?

 

Damen på bilden famlade i blindo i förmiddags(tisdag) omkring nere vid Lommas småbåtshamn. Hon letade förtvivlat efter en meny till Lommas nyöppnade lyxkrog, Dykeriet by Pieplow. Kvinnan hamnade i ett förråd. 
Fann ingen meny alls. 
Det duger inte. 
Restaurangen öppnade den 1 maj. Då var det givetvis fullbokat, men sedan då? (texten fortsätter efter bilden)
Nu ska vi inte måla fan på väggen. Det kända krögarparet Pieplow med bla Årstiderna i Malmö, måste få en fair chans att överraska mig. 
Lyxkrogen, Oliveras, slog upp portarna 2010. Ett bättre läge med populära Lomma Beach som granne. Det hade man ingen som helst nytta av under vintermånaderna. 
Det blev tomt. 
Ödsligt.
Sommaren(!) 2014 fick man slå igen. Jag bor en bit bort från Dykeriet. Rör mig i området nästan på dagligen. Vintertid finns här ingen människa alls. Sommaren hänger på vädret. Blir det en sommar med sol och bad, kan det fungera. Annars vet jag inte hur det ska sluta. 
Se i alla fall till och få upp en meny utomhus. Om inte annat, så hade damen på vinjettbilden blivit glad. 
Sedan var det priserna. 
Lommaborna är priskänsliga. 
Kan alltid vara bra att veta. 
Jag vill verkligen inte se löpsedeln jag tillverkade efter Oliveras fall 2014. 
Det blir tufft, men försök stå ut. 
Jag hoppas jag har fel.

 

 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var där idag, tisdag 2/5, och det var fullsatt till lunchen. Entrén är inte svår att hitta, priset +10 spänn jfr övriga Lomma. Generöst med god mat och mycket trevligt bemötande.

Anonym sa...

Vilken typ av mat serveras och till vilka priser??
Någon som redan varit på plats som kan informera??

Anonym sa...

Lyxkrogen Dykeriet?? Oliveras, lyxkrog…? Vilken bro sover du under??