måndag 29 maj 2023

Fotbollshuliganer dödade min MFF-BLOGG

 

Så var vi där igen. Fotbollssupportrar-läs huliganer-skämmer åter ut sig. I söndagens derbymatch mellan Djurgården-AIK var det åter dags. 
Bomber briserade. 
Brinnande bengaler kastades in på planen. 
Kravallpolis stormade in. 
En planerad attack från AIK:s supportrar. Det kommer hända igen och igen och igen. Det är nämligen ett jävla daltande med denna avart av fotbollssupportrar. 
Jag har på plats själv upplevt otaliga våldsamheter. Den 30 juli 2011 fick jag nog. Jag har vid något tillfälle skrivit så här om det tragiska: (texten fortsätter efter bilden)

"Det var aldrig tänkt det skulle sluta på detta trista vis. Inför den allsvenska säsongen 2009 sjösatte jag MFF-BLOGGEN. De social medierna fanns ännu så länge inte på kartan. Jag var alltså tidigt ute.Bröt ny spännande mark.Bloggen mottogs med stor entusiasm.Det höll till den 30 juli 2011. Då tröttnade jag definitivt.Fick nog.Orkade inte längre.

Under dessa år var det stökigt på läktarna. Även utanför arenorna. Ett jävla liv, helt enkelt.

Huliganer skrämde merparten av publiken. Det som fick mig sätta punkt, var MFF:s hemmamatch mot Djurgården den 30 juli 2011. Djurgårdssupportrar slängde knallskott s k bangers in på planen under själva matchen. MFF tog snabbt ledningen med 1-0. Då haglade bomberna in på planen. Domaren, Martin Hansson, avbröt matchen efter 12 minuters spel. Det urartade.

Arenan blev en livsfarlig plats för både åskådare och spelare. Huliganerna dödade alltså MFF-BLOGGEN. Jag fick nog. Skickade bloggen till Internets begravningsplats för nedlagda bloggar.” 
FOTNOT. Det blev ingen Lommafest för egen del. Hjärtproblem satte stopp för yviga utflykter. Om nu någon händelsevis undrar var Rockbäck höll hus. Jo, hemma med ett lass hjärtmediciner.

 

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Sydsvenskan dödade i dag allt läsintresse med förstasidan om MFF.
En tam överskrift som rubrik och en usel intetsägande bildtext.