söndag 21 maj 2023

Matchstart MFF-Häcken: Hur fördriva tiden fram till dess-svar får du här

 

Klockan står på 15.00. Matchstart i eftermiddag på MFF:s hemmaborg. Det talas om lapp på luckan. Över 20 000 åskådare på plats. samt alla vi andra som följer matchen på Discovery+och TV5. 
Numera är TV-soffan min arena. På grund av diverse sjukdomar, kära vänner. 
Irriterande, naturligtvis. 
På plats finns jag representerad av mina söner samt barnbarn. Årskort sedan Hedenhös. Svider naturligtvis behöva stanna hemma. Glädjer mig över att familjen trots allt finns på plats. Nu det värsta av allt. 
Hur fördriver man tiden fram till matchstart? 
Hjärnan är fylld av spelarnamn, taktik, Rydström(den lyckade tränaren från Kalmar), och rökare i krysset av Hugo Larsson. I tysk press kallad den svenska diamanten. 
Jag Googlar för få hjälp med tiden att gå: något att läsa, en anteckningsbok eller ett par hörlurar, ring någon som du har skjutit upp i flera veckor. 
Nej tack, Google. 
Artificiell intelligens, ai? 
Framtiden. 
Det lär finnas en robot. 
Var finns du? 
Hallå? 
Du vet kanske redan hur matchen slutar? 
”Ja, det vet jag.” 
”Oj, säg inget.” 
”Bara till dig(visk-visk)” 
”Hum...det var som fan. Byt slips till nästa MFF match.”

 

Inga kommentarer: