lördag 6 maj 2023

Efter kröningen: Kung Charles och drottning Camilla vinkar till mig i TV-soffan hemma i Lomma

 

Vet inte om jag rör samman Masked Singer och den hysteriska kröningen i London. Den kungliga-och drottningkronan hörde annars hemma i fyrans något överskattade TV-program, Masked Singer. 
Kung Charles vinkade rutinerat. Drottning Camilla får nog träna på vinka till folket från balkongen. 
Det gick väl så där. 
Jag vinkade tillbaka i TV-soffan. Det gick lika illa det. Det är väl sådan man blir efter fem timmars direktsändning. Dålig på vinka som Camilla. 
Jag förstår henne så väl. 
Någon större hjälp av programledarna och reportrarna på plats fick jag inte. De rörde mest runt i grytan. 
Experterna i ettan gjorde mig nästan galen: trögt, krystat och märkvärdigt värre. Bjöds i alla fall på en vacker körsång. Och björnskinnsmössor av kanadensisk brunbjörn som färgats svarta. 
Fast ser människan från Coldstream Guards något?  
Roligare än så blev inte kröningen i London.Tack i alla fall för björnskinnsmössan som räddade dagen.

 

Inga kommentarer: