fredag 14 januari 2022

Munskydd på munskydd av-så många har avlidet i Lomma kommun av covid-19

 

Trots tre vaccinsprutor sitter jag här i en självpåtagen karantän, och grunnar över stort som smått. 
Registrerar knappt att Putin gör en Hitler. Invaderar och snor åt sig bitar av ett land. 
Inte bara Krimhalvön. 
Vill ha mera. 
Västmakterna vet varken ut eller in. Precis som det var den där gången för länge sedan med Hitler. 
På Gotland patrullerar fyra svenska soldater, för slå tillbaka ryssen.
Ack ja.
Tack och lov har jag trasslet med munskydden. Det är lika stökigt som umgänget med Putin. Fast det är ändå bara ett fredligt munskydd. 
Ingen har under hela pandemin talat klarspråk om munskyddet. Försök har gjorts. 
Känns som magplask.
Glömmer aldrig i höstas när jag var på en klinik på det stora sjukhuset. Varken läkare eller sjuksköterskor hade munskydd. Bara jag som inte hade fattat någonting. 
I Thailand måste även spädbarn ha munskydd som ramlar av stup i kvarten. 
Inte blir jag piggare av att läsa Socialstyrelsens senaste rapport fram till den 10 januari 2022. Sedan pandemin startade för snart två år sedan, har 20 medborgare i Lomma kommun avlidet i covid-19. 
Frid vare med eder.
”Du ser ut som en mumie,” säger hustrun som tycker jag är knäpp i min lilla munskyddsvärld. 
Munskydd på munskydd av. 
”Vart tog den stygga lilla loppan vägen? Ingen som vet. Ingen som vet.” 
Sjöng Owe Thörnqvist, en gång i tiden. 
Vad nu det har med saken att göra.

 

 

Inga kommentarer: