söndag 8 november 2020

Biden-Harris: Teamet som ska läka USA, världen och mitt diskbråck

 

Jag väcktes i natt tio i två, av ett förödande diskbråck. Joe Biden ska hålla sitt segertal klockan två. Med viss möda staplade jag mig upp till TV:n. 
"Perfekt," tänkte jag märkligt nog i plågorisets famntag. 
För en gång skull lite nytta med ett eländigt diskbråck. Det skulle visa sig bli rena rama läkarbesöket. 
Först klockan fem i halv tre i natt dök så Kamala Harris upp på scenen i Wilmington, Deleware. Joe Bidens vice president, första kvinnan i ämbetet någonsin. Dessutom afroamerikan, bara en sådan sak. 
Hon talade om Amerika och världen som nu skulle läkas. Det finns mycket att städa upp efter narren Donald Trump. 
Doktor Kamala Harris strålade med sitt positiva sken ut över den svenska natten. 
Denna begåvade kvinna gick rakt genom rutan. Hamnade hos mig i TV-soffan. Jo, jo...banne mig om inte mitt diskbråck började släppa. 
Wilmington jublade i alla fall. 
Tio minuter senare kom så chefsläkaren, USA:s blivande president, Joe Biden. 
Han talade också om att läka USA och världen. Tittade beundrande på sin läkarkollega. Viftade nästan osynligt fram henne till podiet. 
Det var som han ville säga.
"Vi är nu ett framgångsrikt team som ska ta itu med bland annat covid-19. Vilket Trumpen gav blanka fan i."
Kamala Harris kommer få en framträdande roll, var så säker på det.
Ja, så då mitt diskbråck som plötsligt inte bråkade med mig längre.
Snacka om läkarteam.
Visste ni att Wilmingtons flagga är samma som Sveriges-se flaggbild här nedanför? 
Det har med den svenska drottningen Kristina (1626-1689) att göra. 
Nya Sverige hette också Wilmington en gång i tiden. Fast det är en helt annan historia som någon annan får berätta.

 

Inga kommentarer: