onsdag 18 november 2020

Här går det utför med Rockbäck-i dödens hastighet!

 

Här går det utför med Rockbäck, för tala som Zlatan om sig själv i tredje person. 
Sluttande Torget eller som jag kallar det för, Lutande Torget, vid Lommas nya Tågstation är nu klart. 
En slingrande bred och fin gångväg korsar det som våren 2021 ska grönska och blomstra. 
Det blir säkert hur fint som helst. 
En sevärdhet. 
Absolut. 
Bestämde mig för testa nedfarten med min el-scooter. Jag var helt ensam herre på täppan. 
Garanterat coronafritt. 
Till en början var jag tveksam. Gångvägen lutade nedför. Såg riskabelt ut. 
Några hantverkare skrek, ”KÖR!” 
Jag körde. 
Till en början med el-scooterns dödliga hastighet 10 km/tim. Det varade inte många meter. 
Snart nog kröp jag fram. 
Det var nämligen så nymodigheten skulle besegras.
Med snigelfart. 
En skön tur som kan rekommenderas. 
När jag kom ner till Vinstorpsvägen, vände jag och körde tillbaka. 
Det är sådant somn kallas för råg i ryggen.
Se på fan. 
Det gick plötsligt uppför med Rockbäck (Zlatan igen). En lek för stunden. Dock inte i dödens hastighet. 
Det är lite som roar en gubbe plus i dessa märkliga tider. Visste ni för övrigt att LEGO har reservdelar till gubbe plus?
Tror knappast det räcker mot covid-19. 
FOTNOT. En el-scooter som endast gör 10 km/tim räknas som gångmedel. Min kvalar in. Med råge.

 

Inga kommentarer: