onsdag 4 november 2020

Memoarflik: I Malmö kackerlacka i hamburgaren-I Karachi fick jag ohyran i sandwich

 

 
Den militära bevakningen på Jinnah International Airport i Pakistans huvudstad Karachi gigantiskt.   
Så fort planet landat omringades det av tungt beväpnad militär. Samma tuffa bevakning möttes man av inne i ankomsthallen. 
Vad hjälpte det? 
Kackerlackorna festade oberörda vidare på min beställda sandwich. 
Rätt äckligt, faktiskt. 
Kom och tänka på äventyret när jag läste om en kackerlacka i en hamburgare på en krog i Malmö. Även det äckligt, måste jag tillstå. 
Krogen fick stänga ner. 
Det fick inte Jinnah International Airport i Karachi. 
Klaga inte lönt. 
Tror knappt det ens finns någon Anders Tegnell i Pakistan. 
Nej, jag åt aldrig av min sandwich. Packad med livliga kackerlackor. 
Någon måtta får det allt vara. 
Det blev en medhavd säkrad banan i stället. Militären sänkte sina vapen. Allt frid.
Tänk vad en stackars sate måste gå igenom. 
EXTRA: Detta är läsning för folk som är trötta på det amerikanska valet.

 

Inga kommentarer: