söndag 22 november 2020

Kovidskräcken dök upp i min dator

När jag i förmiddags exakt klockan 10:39, loggade in i min dator med sin 28-tum stora bildskärm fick jag nästan dåndimpen. Jo, jag skriver alltid mina blogginlägg på rejäla doningar till datorer. 
Professionellt och bra. 
Hur som helst, så stirrade jag plötsligt en massiv skotts kossa i ett lurvigt vitöga. 
Herre Gud, jag har kovidskräcken i min dator. Så långt har det alltså gott. 
Vi ser covid-19 i snart allting. 
Själv har jag och hustrun, så gott det nu gått, gömt oss för allmänheten sedan slutet av februari. 
Kramat oss själva. 
Tvättat våra händer, så vi börjar bli nariga. 
Jag tar mig fram som om jag vore 200 år. Utebliven diskbråcksbehandling. 
Smittorisk. 
Stirrat på barnbarnen minst 15 meter bort. 
I somras sjönk avståndet till 2-3 meter. Såg ett visst ljus i tunneln. Så kom hösten. 
Åter är vi tillbaka på ruta ett med minst 15 meter bort till barnbarnen. 
I kväll ska statsminister, Stefan Löfven, tala till den svenska nationen. 
Det gjorde han redan i slutet av mars. Då sa han: 
”Det kommer bli värre.” 
I dag åtta månader senare kommer Löfven att med kraft betona: ”Det kommer bli värre.” 
Möjligen MYCKET värre, till och med. 
Inte konstigt alls att covidskräcken flyttat in i min dator. Det är alltså så mänskligheten har det idag. 
Det är då själva fan också.

 
 

Inga kommentarer: