lördag 11 april 2020

Coronavåren: Lomma i påskskrud

När påsksolen skiner kör jag min runda med el-skotern. Jag vill hälsa vårens tidiga blomster av buskar och träd välkommna till vår märkliga värld. 
Låter min topphastighet med 10 km/tim vila. Väljer sköldpaddefarten som tillåter krypkörning i sakta mak. 
Det är då som den totala njutningen infinner sig. 
Det är då som våren överfaller ens trötta lekamen med lycka.(texten fortsätter efter bilden)
Rena coronamedicinen. 
Tid finns över, att stanna till och studera bladen som ännu inte slagit ut. Bladen är på gång och vilar sig i form som sammanslagna paraplyer. 
Naturens under är banne mig ett märkligt fenomen. (texten fortsätter efter bilden)
Syrenen har storknoppar som gör sig en långfredag. Verkar kunna slå ut när som helst. Syrenen med sitt vackra blomster som vi sög honung ur som bina, när vi var barn. Lomma i påskskrud är en spännande upplevelse. 
För inte tala om torrsegla på landbacken. (texten fortsätter efter bilden)
När jag kom hem, låg en teckning från Liv 6 år, barnbarnet, i brevlådan-se bild här nedanför. Hälsningar till farmor och farfar samt en fin påskhare. 
Det är sådant som värmer extra i coronatider. 
Det är sådan som presidenten i Amerika, Donald Trump, inte fattar. 
Påskkramar till er alla. 
Även till Donald. 
Man ska vara snäll när det är påskafton.

Inga kommentarer: