fredag 3 april 2020

Moderiktiga bågar 2020-ugglor till glasögon

Nu är vi där igen. 
Ugglor till glasögon. 
Det skulle ta 43 år. 
Jag hatar dessa moderiktiga glasögonbågar som senast var på mode 1977. 
I alla fall om man ska gå efter den nedersta bilden här ovanför. Det är jag med mina ugglor till glasögon. 
Stora som köksrutan. 
Ser för jävliga ut. 
Med åren har glasögonbågarna krympt. 
Blivit allt mindre. 
För att in på 2010-talet åter börja växa. 
Senast jag bytte glasögon för några år sedan, kunde jag konstatera modetrenden. Allt större glasögonbågar. 
Självklar ett säljarknep. 
Och vi tokar går på det med ull och hår. 
Utvecklingen syns allra mest i TV-rutan. I morse såg jag en kvinnlig reporter i TV4 med ugglor till glasögon. 
Vi fattar modet och rusar som galningar till närmaste optiker. Jag brukar stå emot alla trender, men åker dit, förr eller senare. 
Snart sitter jag väl där igen med ugglor till glasögon som på avslutningsbilden här nedanför från 1970-talet. 
Bilden är från en tidningsartikel. 
Därför grynig. 
Skit samma. 
Fult är det. 
Även om Smarteyes kvinnliga modell är söt i sina fönsterrutor.

Inga kommentarer: