måndag 20 april 2020

Coronakarantän: Lägg världens största pussel-51 300 bitar!

Tips till dig som har sysselsättningsproblem i karantän. Det här pusslet på 51 300 bitar är en prövning i coronatider. 
Borde räcka över tid: bredd 6 fot samt längd 28 fot ( 1 fot=30,48 centimeter). 
Hur många tapetserarbord som går åt på längden, orkar jag inte ens räkna ut. Nej, pussel är inget för mig. 
Däremot är hustrun en fena på lägga pussel. Just nu pysslar hon med ett motivlöst pussel på några tusen bitar. 
Hur människan står ut, begriper jag inte. 
Kvinnor kan. 
Jag blir galen bara jag ser alla bitarna, för inte tala om 51 300 bitar. 600 dollar kostar det, om du är sugen. (texten fortsätter efter bilden)
Nej, då är många andra galenskaper som far omkring på Facebook mycket roligare. Just nu testas mitt tålamod med ovanstående påskkärring med sina kvastar och stjärnor. Fick det av kusin vitamin, Lennart, i Holm (utanför Halmstad). 
Det är lurigare än vad man kan tro. 
Jag försökte spåra ursprunget, men körde fast i Helsingborg och Karlshamn. Pusslet på 51 300 bitar går alltså bort. 
Hustrun fick en glimt i ögonvrån. 
Vad det nu kan betyda.
Tack vännen Thomas på Facebook för tipset. 
Däremot grunnar jag också i min coronakarantän över vilken ko tillhör huvudet-se bilden här nedanför. 
Muuu...på er.

Inga kommentarer: