torsdag 18 februari 2021

Vårens fröer är här-första vårtecknet i Lomma

 

Visst blir man glad. 
I denna dystra tid med vaccinröran blir man glad för det lilla. Trodde aldrig att en vägg med fröpaket som ska ge oss vackra ängsblommor och morötter, skulle ge mig hopp om livet. Lommas första vårtecken fann jag hos ABC Järn & Färg. Vårens fröer har kommit in som ska förgylla såningsmannen och kvinnans odlingar med för den delen. 
Ni vet säkert hur det är. 
Några små obetydliga fröer sprids jämnt ner i jorden i vårsolens glans. 
När sommaren är som vackrast njuter vi av resultatet. Vackra blomsterängar och grönsaksland. 
Det är då som livet känns som allra bäst. 
I år kan det ge rekordkänsla åt våra hårt beprövade liv. Det hänger på vaccinsamordnaren Richard Bergström som lovar guld och gröna skogar. Alla svenskar ska vara vaccinerade till sommaren. 
Det vete tusan om jag ska tro på honom. 
Fröna i järnhandeln tror jag däremot på. 
De små rara tingen kommer i vilket fall som helst sätta färg på livet. 
Jag tror alltså mer på pappa Hans-Inge och sonen Joakim som driver den populära butiken i Lomma, än på Bergström. Tänk vad några fröer kan göra en stackars sate glad. 
Trots att Joakim tagit sig vatten över huvudet-se bild här nedanför. 
Jag ser plötsligt ljuset i tunneln. 
Utan vatten. 
Frö på er alla.

 

Inga kommentarer: