lördag 13 februari 2021

Glass-Ola gör tummen upp för Marint Center i Lomma-TAGGAR MIG!

 

Glass-Ola har de senaste åren varit Glasskungen med Hamnkiosken nere vid småbåtshamnen i byn. 
Här har Ola lassat ut glass i stora lass till badsugna gäster. Den lilla femkantiga glasskiosken har blivit ett eldorado för besökarna. 
Nu tornar plötsligt ett hot upp sig vid horisonten. En bit bort bakom Olas kiosk-se ovanstående bild-ska Lommabon Henrik Roosberg bygga ett Marint Center. 
Jag avslöjade de spännande planerna på bloggen den 1 februari. Sydsvenskan gick ut med nyheten igår. 
Någon cred fick jag inte av snåla Sydis. Dålig stil som vi säger i journalistkretsar. 
Hur som helst. 
Förutom en marin miljöupplevelse planeras en restaurang och en kiosk med glass. Alltså granne med Glass-Olas verksamhet. Nu skulle man tro att småbåtshamnens Glasskung skulle bli sur över etableringen. 
Glass-Ola som är ute och drar i vinterkylan med båten i Öresund. Blir stel som en glasspinne och gör tummen upp för satsningen. 
”Det är bra med lite konkurrens. Taggar mig bli ännu bättre. Det gillar jag. Lite utmaning skadar inte. Då vaknar man till liv rejält, vill jag lova,” säger Glass-Ola och det isiga Öresundsvattnet stänker kring båten. 
Här vilar min själ inga ledsamheter. Bara så Henrik Roosberg vet om det. 
Lommabor som Lommabor. 
Glasskrig? 
Nä, knappast.

 

Inga kommentarer: