söndag 14 februari 2021

Funkar Bernie Sanders världsberömda vantar i kylan-första köldtestet

 

Bilden av Bernie Sanders sittande i kylan med vantar blev viral på nätet. 
Det var ingen hejd på det. 
Fortfarande klistras den amerikanske demokraten Sanders in i alla möjliga omöjliga sammanhang. Senast blev han till en pingvin i Västerås eller var det nu var någonstans (Örebro). 
Vad ingen har tänkt på är hur hans vantar fungerar i kylan. Jag har tidigare berättat om hur min svägerska, Gun-Britt, stickade ett par liknande vantar åt mig. 
I helgen var det så tid för en köldtest. Någon sådan text har jag aldrig sett på nätet. 
Nu var det hög tid. 
Lomma först i världen.
Jo, jo...
Jag tog på mig vantarna och drog ut med min el-scooter i ett soligt Lomma som bjöd på några minusgrader. 
Frös jag om mina vackra händer? 
Nej, faktiskt inte. 
Vantarna fungerade alldeles utmärk, så nu vet vi det. Varma och goa. 
Om vi egentligen oroat oss. 
Däremot är det konstigt att Bernie Sanders sitter barhuvad i samband med installationen av president Joe Biden i Washington. 
Bernie frös säkert om öronen. 
För övrigt var det kö idag till Lomma Hembageri. Gissa efter vad? 
Rätt. 
Fastlagsbullar eller semlor som godiset också kallas för. Trevlig alla hjärtans dag.


Inga kommentarer: