fredag 26 februari 2021

Lommarekord: Konsten överleva 5000 blogginlägg

 

Jag har taget mig igenom operationer, sjukhussängar, rullstolar, rollatorer, kryckkäppar, regn, snö, stormar, värmeböljor och fan och hans moster. 
Viktigt dock. 
Alltid men sol i sinnet. 
Hur kraschad jag än varit: sol i sinnet. 
Alltid en uppdatering på bloggen om livets förgänglighet. Detta är blogginlägg nummer 5000. 
En ofantlig resa som tagit närmare 20 000 timmar framför min stationära dator. Inte ens den senaste rymdresan till Mars slår den bedriften (skryt). 
Det har gett mig skador i handen, armen, axeln, skulderbladet och triggar igång mitt diskbråck titt som tätt. 
Tro inte jag klagar. 
Aldrig. 
Det är inte min likör. 
Jag var 62 år när jag sjösatte bloggen sommaren 2008. När sommaren kommer 2021 fyller jag 75 år och hoppas på ett fortsatt bloggliv. 
I min ålder är nämligen framtiden oviss. 
Om ni anar demens. 
Slå larm. 
Väck mig! 
Ett stort TACK till alla er som följer bloggen. Ett speciellt TACK till hustrun. 
Utan denna formidabla kvinna, hade allt gått åt helvete. Här ingår också ett enastående stöd från hela min familj som är guld. Och inte att förglömma, Marilyn, förstås. 
Bloggen fyller 5000.
Det trodde jag aldrig.

 

Inga kommentarer: