måndag 8 februari 2021

Skratt i coronatider: Rockbäcks roliga vägg har blivit roligare

 

I dessa tider behöver vi alla få skratta. Ärligt talat hade jag lättare för skratta när jag var yngre. 
Möjligen kan det bero på att en äldre person hört, sett och läst det mesta som är roligt. Så kan jag faktiskt uppleva mycket av dagens humor. 
Ständigt sämre reprisrundor pinar en stackars sate. 
I vårt hem har jag en humorvägg. Delar av väggen kan ni se på bilden här ovanför. 
Den tecknade bilden längst till vänster, är mitt tackkort till menigheten när jag fyllde 40 år 1986. 
Jag tecknade med kol Kolingen inspirerad av mästaren själv, Albert Engström(1860-1940). 
Längst till höger min son Johans fantastiska och populära figur Magister Tutnäsa. 
Böckerna om Tutnäsa en klassiker. 
Fler är på gång. 
Sedan har vi då i mitten vepan. (texten fortsätter efter bilden)

Den färdiga vepan kom i samma spännande brev som Bernie Sanders stickade vantar från svägerskan, Gun-Britt, bosatt i Knalleland. 
Bernies vantar för övrigt mycket uppskattade av bloggläsarna. Tack och hylla Gun-Britt.
I samma brev låg alltså också vepan som jag beställt av Gun-Britt. 
Vännen, Emilia, körde ut en vepa med texten på Facebook: ”När du har en dålig dag, glöm inte att du är ful också.” 
Äntligen fick jag skratta. 
Ett befriande coronaskratt. 
Så gott det kändes i hela kroppen. 
Jag ville ha en egen vepa med texten. Gun-Britt blev något konfunderad över min beställning. Kände säkert för få byta ut ful mot vacker. 
Hur som helst. 
Nu hänger den på våran roliga vägg. 
I hallen. 
Visst händer det roliga saker i livet. 
Även i supertrista coronatider.


 

Inga kommentarer: