måndag 1 februari 2021

Breaking News: Henrik satsar på Marint Center i Lommas småbåtshamn-även restaurang ”Dykeriet”!

 

Ni har kanske som jag, funderat över staplarna med frigolitlådor vid ena gaveln till Skånsk Dykservice vid Lommas småbåtshamn? 
Jag bestämde mig för ta reda på vad som var på gång. Det slutade med något alldeles fantastiskt. Utan tvekan en framtida spännande utveckling för hela området. 
Från och med nästa år, 2022, tar Lommabon och kustbevakaren, Henrik Roosberg, över Pelles verksamhet, Skånsk Dykservice. (texten fortsätter efter bilden)

Planerna med bygga upp ett Marint Center är stora. På bilden här ovanför kan i se hur det är tänkt komma se ut i framtiden. ”Med den fina dyklokalen i hamnen kan jag nu förverkliga ideer om en lokal mötesplats, där vi kan informera besökare om kommunens naturvärden på olika sätt.

Detta är tänkt att drivas genom en ideell förening på vissa bestämda tider på höst och vårsäsongen. Övrig tid är det planerat för kioskverksamhet och en mindre "marin inspirerad" restaurang med namnet "Dykeriet", förklarar Henrik Roosberg projektet för mig. 
Henrik är själv dykare och kustbevakare sedan 23 år tillbaka, så han vet vad han talar om. 
Det är viktigt betona att Pelle kommer fortsätta med dykutbildning hela året ut. Verksamheten kommer pågå i de befintliga lokalerna som vanligt.
Bilden här nedanför är som det ser ut idag. Och så loggan till den framtida marina restaurangen. 
Frigolitlådorna då? 
 De ska ingå till bygget av själva sophanteringen.
Tänk vad några frigolitlådor har att berätta. 
Spännande, så säg.

 

  

Inga kommentarer: