lördag 18 juli 2020

Läsk-Bruno, 11 år-still going strong med badläsken

Ni som följer bloggen minns säkert Läsk-Bruno. 
Elvaåringen som visar på affärssinne. Säljer läsk för en billig peng till törstiga badande i Lomma. 
Jag skrev om Läsk-Bruno, för exakt en månad sedan-understa bilden här ovanför. Då drog Bruno sin lilla läskande kärra rakt in i en värmebölja. 
Det stundade goda läskande tider. 
Nu en månad senare har vi mötts igen-se översta vinjettbilden. Denna helgen med strålande badliv, stundar nya läskande tider för Bruno. 
Dock.
Inte helt som problemfritt. 
Läskkärran. 
Hjulen för små. 
”Rullar knappast alls i sanden på Lomma Beach. Jobbigt. Även problem med gräsmattorna. Skumpar för mycket. Läsken mår inte riktigt bra av det,” berättar Bruno för mig. Jag ser hur han tänker på en lösning. 
Två andra problemlösningar har det trots allt blivit: 
dels har han skaffat ett riktigt lock över sina svalkande drycker. Borta är tygstycket. Dels har han med sig en liten solstol. 
”Jag blev så trött i benen av att stå. Annars är jag väldigt nöjd över min affärsidé. Det är hur kul som helst,” säger Läsk-Bruno och så skrattar vi. 
Lycka till med resten av sommaren, Bruno.

Inga kommentarer: