måndag 27 juli 2020

Mina bloggskador efter 20 000-timmars bloggande

I juli 2013 räknade jag ut, att jag tillbringat 10 000 timmar framför datorn. Allt för skapa några tusen blogginlägg. 
10 000 timmar! 
En magisk gräns. 
Idag sju år senare kan jag lägga till ytterligare tusentals blogginlägg samt 10 000 nya fräscha(!?) timmar. 
Det blir en rund fin siffra. 
20 000 timmar! 
Minst. 
Det tog drygt 12 år. 
Rätt svårslaget för en 70-plussare. 
Norrmannen Kjell Elvis sjöng Elvislåtar i 51 timmar och slog världsrekord. Han blev hes och sömnig. 
Jag har alltså bloggat i 20 000 timmar.
Priset diverse bloggskadan. 
Ett litet axplock: 
Översta bilden här nedanför visar jag upp min s k studentarmbåge (jo, skadan kallas tydligen så). 
Nästa bild behandlas skuldrorna. 
Därefter nackspärr.
Den tunga pjäsen. 
Ett diskbråck som ständigt går upp. 
Kiropraktor Josefin Larsson, har under många år med sina magiska händer fått ordning på gubben Rockbäck. 
Nu är det emellertid stopp på grund av coronaviruset. 
Det kostar på, men jag klagar inte. 
Tro inte jag tycker synd om mig. 
Absolut inte. 
Är man så korkad, att man bloggar i minst 20 000 timmar, är det priset man får betala. Det är det värt. 
20 000 vansinnigt roliga timmar. 
Vem slår det? 
Med skador och allt. 
Inte ens Kjell Elvis.
Håller jag samman, kommer det mera.
Jag blir i alla fall varken hes eller sömnig.
Pling, på er. 

Inga kommentarer: