onsdag 8 juli 2020

Calle Rockbäcks BLOGG fyller 12 år-TUT i luren!

Tiden går, men bloggen består. 
I 12 år! 
Det kunde jag aldrig drömma om, vid sjösättningen den 8 juli 2008. Mitt öppningsinlägg skakigt. 
Handlade om Adolf Hitlers medicinering som kunde gjort vem som helst galen. Det blir än värre, när människan är galen redan innan medicineringen ens kommit igång. Någon större succé blev inte Hitler. 
Kanske lika så bra det. 
Sedan den 8 juli 2008, har det blivit 4762(!) publicerade blogginlägg. Om allt mellan himmel och jord. 
En enorm produktion. 
Texten som producerats räcker förmodligen mellan Lomma-Bjärred. En sträcka på över 6 km. Tar tio minuter med bil. 
12 år att skriva. 
Vansinnigt roligt har jag haft med min hobby. 
Jag har strävat efter att i möjligaste mån underhålla. Skänka en stunds avkoppling med lite lokala nyheter som strössel på toppen. 
Bloggen ska vara som en gammal fin lanthandel som har allt och lite till. Det tycker jag mig ha lyckats med.
Vi möts igen, tills vi möts igen. 
Hälsningar från er lokalredaktör i världen/Calle Rockbäck.
Tack för ni finns.
Och orkar med mig. 

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Grattis 🥳 och tack för din underhållande Blogg

Anonym sa...

Stort grattis till dig, och oss som får äran att följa dig! Sluta aldrig skriva!