fredag 10 juli 2020

Coronatider: Från Chister med musmattan till Paris i Lomma

Det här är byggprojektledare, Christer Johansson, i Lomma. Det är tack vare honom vi har så fina offentliga toaletter i kommunen. 
Fast det är inte det som det här ska handla om. 
Nej, det rör sig om mitt lilla paket från PostNord som vilar sig trött inne hos Mårtenssons Livs. I coronatider och platsar i riskgruppen får en stackare vara fiffig. 
Jag fattade posto utanför butiken. Spanade in något bekant ansikte. Då dyker Christer upp. Räddaren i nöden. 
Vänliga veckan på två ben. 
Christer tog med sig mitt körkort och det förlösande numret in i affären. Istället för två liter mjölk, kom han ut med min ergonomiska musmatta. 
Därför kan jag skriva denna texten du just läser utan problem. 
Tack Christer!
När jag körde hem med min musmatta passerade jag Centrumtorget. Vad skådade inte mitt norra öga, om inte en liten fransk bistro med rutiga dukar. 
Det är Ost-Lars som driver Ostboden som utvecklat sitt koncept-se bilderna här nedanför. Något sprittillstånd bryr han sig inte om. 
Det serveras kaffe och lättöl. 
Fast det går bra ta med sig en egen flaska vin till ostbrickan. 
Lommamys på allvar. 
Bara nu vädret åter vill bli en solig sommar, skulle allt bli hur bra som helst. Ett härligt initiativ av Ost-Lars. 
Rutiga dukar har äntligen kommit till Centrumtorget i Lomma. Lite chanson och musettedragspel på det och vi är i Paris i Lomma.
Heja Frankrike! 

Inga kommentarer: