onsdag 6 maj 2020

Coronafotboll: ”Jag fick svar från MFF angående årskorten”


I måndags skrev jag ett mail till MFF. 
Min fråga gällde i första hand, vad som kommer hända med över 10 000 årskort? 
Det där förbannade viruset har som bekant stoppat de flesta idrottsliga aktiviteter. 
Allsvenskan tvärnitade redan innan starten i början av april. 
Förbundets start är den 14 juni, men hur det blir med det, står skrivit i stjärnorna. 
Det kan faktiskt bli så att liret blåses igång utan publik. 
Gud så trist. 
Nu har klubbens VD, Niclas Calnén, svarat mig. 
Jag publicerar svaret i sin helhet här: 
”Hej Calle 
Tack för ditt mejl. 
Vi tittar just nu på de olika troliga alternativ som finns och vilka konsekvenser det får. Förhoppningsvis kommer vi inom inte allt för lång tid kunna kommunicera det till dig och alla andra årskortsinnehavare. 
Mvh Niclas” 
MFF vilar alltså inte på hanen. 
Inom en snar framtid kommer över 10 000 med årskort få ett besked. Det jobbas just nu på olika alternativ. 
En tuff nöt att knäcka. 
Vi med årskort har definitivt inte lämnats åt sitt öde. 
Utmärkt. 
Tack för ditt svar, Niclas.

Inga kommentarer: