lördag 30 maj 2020

Coronaregler: Godkänd brännvinskö i Lomma- Let`s Dance katastrof!

Helgens brännvinskö-översta bilden-till Systembolaget i Lomma, får godkänt av Anders Tegnell. 
Avståndet minst två meter. 
Bolaget plockade in en köande person i taget. Allt under ordnade förhållande. Det var en vacker syn att skåda. 
På kvällen bänkade jag mig för att följa finalen av Let`s Dance. Jag påtog mig den sällsamma uppgiften som danspolis i coronans tecken. 
Om Folkhälsomyndigheternas, Anders Tegnell, följde programmet borde han haft mardrömmar i natt. 
Det kramades för glatta livet.
Huller-om-buller. 
Till slut efter sista dansen utbröt en kramorgie av sällan skådat slag i coronatider. Programledaren, Tilde de Paula Eby, har tidigare i veckan lett TV4 senaste flaggskepp, Efter fem. 
Där har Tilde ständigt uppmanat oss tittare att hålla avstånd och inte kramas. I Let`s Dance kramades hon som aldrig förr. 
Inte minst sin programledarkollega, David Hellenius-se bilden här ovanför. Coronareglerna som bortblåsta. 
Vilka signaler skickar Tilde de Paula Eby och TV4 ut över landet? 
Det har redan kommit larmklockor om hur folk börjar tänja på gränserna. Inte minst i Västra Götaland. 
Nej, det var ingen vacker syn att skåda, Tilde de Paula Eby. 
För övrigt dansade Mellovinnaren, John Lundvik, hem glasskon. Sedan kramades det som sagt för glatta livet som fick Anders Tegnell att morra framför TV:n. Så vida han inte slängde ut skärmen. 
I så fall förstår jag honom.
TV4 bröt mot reglerna för covid-19.
Basta! 

Inga kommentarer: