lördag 2 maj 2020

Ann-Christin och Rolf hytter med näven-åldring knivrånad i Lomma

På min dagliga tur i Lomma, träffade jag under lördagsförmiddagen mina gamla vänner sedan Hedenhös, Lommaborna Ann-Christin och Rolf. 
De kom promenerande utefter strandpromenaden. 
Luftade sin karantän. 
Precis som en annan befinner de sig i den s k riskzonen, 70 plus. 
Jag berättade följande. 
”Sent i går kväll-1 maj-blev en man i 70-års åldern knivrånad i Lommas småbåtshamn. Tre unga gossar hotade mannen med kniv och stal hans mobiltelefon. Flydde sedan från brottsplatsen på cyklar i sydlig riktning, längst med strandpromenaden. Där ni just nu går. Polisanmält, enligt Sydsvenskan.” 
Herre min skapare, rånet inträffade alltså i min komfortzon. 
Småbåtshamnen och den förtjusande strandpromenaden utefter Öresunds skvalpande vatten som slår mot sandreven. 
Här kör jag mina turer varje dag med min el-skoter. 
Känner mig trygg i min karantän. 
Min luftficka.
Min hemmaplan.
Min komfortzon.
Era busar. 
Jag skulle kunna vrida om näsan på er.
Ann-Christin och Rolf hytte med näven och röt: 
”Våga er inte hit igen, för då ska ni få se på andra bullar.”

Inga kommentarer: