torsdag 7 maj 2020

Coronaårskorten: Så risades jag av okunniga MFF-supportrar

Coronaviruset ställer då till det. 
Det är hög tid summera veckans utskällning som till och med fick himlen bli blåare än vanligt. Det vill inte säga så lite.
Jag dristade mig nämligen offentligt berätta om min fråga till MFF den 4 maj, angående årskorten till den virusdrabbade Allsvenska fotbollssäsongen 2020. En stor skara MFF-supportrar på en hemsida på Facebook gick omedelbart bananas. 
Jag risades på längden och tvären till ett kräk. 
En analfabet när det gällde Malmö FF. 
Dessa människor hade naturligtvis ingen som helst aning om, att jag såg MFF första gången för 65 år sedan. 
Dessa människor hade ingen aning om, att jag växte upp tillsammans med Krister Kristensson på Ellstorp, Malmö. 
Dessa människor hade ingen aning om, att jag delade mopedställ med Bosse Larsson i höghusets källare på Scheelegatan i Malmö. 
Dessa människor hade ingen aning om, att Staffan Tapper en gång visat mig sin exklusiva tröjsamling från sin framgångsrika spelarkarriär. 
Dessa människor hade ingen aning om, att jag varit med och lanserat MFF:s första maskot Todde. 
Namnet efter legenden och vänsteryttern Todde Jönsson-se vinjettbilden. 
Dessa människor hade naturligtvis ingen aning om, att Bob Houghton och jag, avnjutit en god middag tillsammans på Savoy i Malmö. 
Dessa människor hade naturligtvis ingen som helst aning om, att jag sett hundratals fotbollsmatcher tillsammans med Inge Blomberg, klassisk kanslichef i MFF under många år. En viktig motor i verksamheten.
Inge upptäckte många s k "gräddbullar". 
Blivande storspelare i klubben.
Dessa människor rasade med nattmössan på. 
GodMorgon! 
Fotnot: På vinjettbilden, Calle Palmér och Bertil ”Klumpen” Nilsson, med maskoten Todde, i samband med invigningen av Swedbank Station för 11 år sedan. Jag tog bilden. Det hade dessa människor som rasade och risade mig, ingen aning om.

Inga kommentarer: